.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه های کارشناسان به کشاورزان ؛
برف و باران در راه مازندران

شمال نیوز: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کاهش شدید دمای هوا در اواخر هفته جاری از کشاورزان خواست تا اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت را مدنظر قرار دهند.

به گزارش شمال نیوز، محمد تقی شکوهی بعد از ظهر دوشنبه در نشست معاون جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه دمای هوای استان از چهارشنبه به مدت چهار روز با کاهش شدید مواجه خواهد شد، توصیه کرد تا کشاورزان برنامه ریزی مناسب برای حفاظت از نهالهای جوان مرکبات را داشته باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به پیش بینی بارش برف و باران و کاهش شدید دمای هوا تا منفی ۵ درجه سانتیگراد در بعضی از مناطق استان لازم است تا از نهال های جوان مرکبات با پوشش فوم به دور ساقه و نیز حفاظت از میوه های داخل انبارها با بستن دریچه ها اقدام شود.

لزوم تجهیز گلخانه ها/ تاکید بر مبارزه زمستانه با آفات

وی همچنین بر تامین و تجهیز سیستم گرمایی دو گانه گلخانه ها تاکید کرد و گفت: تجهیز گلخانه به ژنراتور مناسب در صورت قطع احتمالی برق، استفاده از پلار باغی در مراکز تولیدی گل و گیاهان فضای باز، محلول پاشی با ترکیبات آنتی استرس ضروری است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز زمان مناسب مبارزه زمستانه با آفات و بیماری های مرکبات از ۲۸ بهمن تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: مبارزه در باغات آلوده به کنه قرمز مرکبات که به تایید کارشناسان ذیربط رسیده بایستی از کنه کش های مجاز همراه با روغن امولسیون شونده به میزان مناسب انجام شود.

اخوان تصریح کرد: ضروری است باغداران قبل از اقدام به مبارزه زمستانه جهت دریافت نسخه گیاهپزشکی با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاهپزشکی مشورت و سموم را مطابق نسخه از فروشگاه های مجاز و معتبر در قبال اخذ فاکتور خریداری کنند.

اخوان بیان داشت: همچنین جهت مبارزه با آفات جوانه خوار مرکبات (آرچیپس رزانوس) در باغات شهرستان های ساحلی به خصوص جویبار، بابلسر و ساری بهترین زمان و روش مبارزه علیه دستجات تخم، روغن پاشی هنگام تفریغ به میزان۴۰۰ سی سی در ۲۰ لیتر آب روی تنه و شاخه های اصلی با استفاده از سمپاش تلمبه ای است.

وی در خصوص مبارزه زمستانه با آفات و بیماری های سیاه ریشه اظهار داشت: جهت کنترل آفت سپردار توت روی درختان سیاه ریشه نظیر هلو، شلیل، گردو، کیوی و ... هرس و امحاء سرشاخه های آلوده درختان فوق ضروری و انجام مبارزه مکانیکی از طریق پاک نمودن تنه و شاخه های آلوده با اسکاچ یا گونی آغشته به محلول روغن امولسیون شونده دو درصد در سطوح پایین آلودگی الزامی است و چنانچه آلودگی روی سرشاخه ها گسترش یافته باشد./ مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.185 seconds.